vrijdag 18 juli 2014

WOC2014 - Yannick Michiels - Wereldkamp. oriëntatielopen - Italië

Yannick Michiels schrijft zelf over zijn wereldkampioenschap :
"WOC2014 is afgelopen. Toen men enkele jaren geleden aankondigde dat het WK-sprint-oriëntatielopen in Venetië zou plaatsvinden, was het voor mij gemakkelijk om dit als hoofddoel aan te stippen. De 'sprint' is nog steeds de eenvoudigste discipline om vanuit België in combinatie met afstandslopen voor te bereiden. De qualificatie in Burano liep gesmeerd. Ik behaalde de overwinning in heat 3 en dit leverde me de laatste startplaats voor de finale op. Ik voelde me voor deze finale fris en sterk maar ik maakte een kleine foutje aan controlepunt 7. Dit kostte me 20 seconden en waarschijnlijk een medaille. Toch liep ik een sterke race en eindigde alsnog 7de op dit WK (een nieuw PB voor mijzelf en voor België). Ik heb duidelijk een stap voorwaarts gemaakt naar de top van het WK-sprint. De honger naar de voorbereidingen voor WOC2015 te Schotland is nu al groot !!!

Twee dagen later werd de eerste gemengde-sprint-relays gelopen in Trento. Ik bracht het Belgisch team naar de leidende positie na de tweede aflossing en was op dat moment de snelste man in koers.

De lange afstand stond ook op mijn programma. Dit werd echter een harde wedstrijd rond Lavarone (42ste plaats).
Het waren 10 'grote dagen' daar in Italië ! Ik wil iedereen bedanken voor de steun en de aanmoedigingen ! En nu vooruit naar ...  WOC2015.